RADMOR 30830 Antena przewoźna VHF
Opis
Antena przewoźna 30830
Antena prętowa typu 30830 przeznaczona jest do współpracy z radiotelefonami przewoźnymi pracującymi w zakresach częstotliwości:
74 ÷ 88 MHz z simpleksowym, semidupleksowym lub dupleksowym rodzajem pracy (wyłącznie do instalacji na środku lampy zespolonej TAXI typu LZ wraz z zestawem łączników 30820-1000/1),
136 ÷ 174 MHz.
Antena posiada przegub motylkowy, który umożliwia pochylenie anteny względem podłoża. Przystosowana jest do instalowania na dowolnych pojazdach mechanicznych.
Parametry elektryczne:
Typ (długość elektryczna anteny) |
λ/4 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kod poziomej charakterystyki promieniowania anteny |
000ND00 (według Zalecenia CEPT T/R 25-08) |
||||||||
Podział anteny na wykonania w funkcji częstotliwości pracy |
|
||||||||
Impedancja wejściowa nominalna |
50 Ω |
||||||||
Współczynnik fali stojącej (WFS) |
<1,2 <1,3 <1,3 |
||||||||
Zysk energetyczny względem unipola λ/4 |
0 dB (2,15 dBi) |
||||||||
Polaryzacja |
pionowa |
||||||||
Maksymalna moc dostarczana do anteny |
100 W |
||||||||
Typ złącza antenowego (od strony radiotelefonu) |
|
||||||||
Typ złącza antenowego (od strony anteny) |
|
||||||||
Typ przewodu antenowego |
RG58 All (lub odpowiednik) o długości 5 m |
||||||||
Typ strojenia |
skracanie pręta antenowego |
Parametry mechaniczne | |
---|---|
Maksymalna długość anteny nad |
511 mm |
Masa promiennika |
0,22 kg |
Masa anteny z przewodem współosiowym |
0,42 kg |
Średnica otworu złącza antenowego |
Φ 16,2 mm |
Warunki klimatyczne | |
---|---|
Zakres temperatur pracy |
-40°C ÷ +60°C |
Wilgotność względna |
< 98% w temp. +40°C |
Warunki eksploatacji:
Antenę 30830 należy mocować:
- wykonanie 1, 2, 6 i 7: do metalowej karoserii pojazdu lub do metalowego wspornika połączonego galwanicznie z karoserią, która jest płaszczyzną "ziemi" dla anteny,
- wykonanie 3, 4 i 5: wyłącznie na środku geometrycznym lampy zespolonej TAXI typu LZ wraz z Zestawem łączników 30820-1000/1.
Miejsce mocowania anteny należy wybrać w pobliżu środka największych poziomych płaszczyzn metalowych karoserii pojazdu lub w pobliżu środka całej konstrukcji pojazdu. Taka instalacja zapewnia prawidłową impedancję anteny oraz poziomą charakterystykę promieniowania najbardziej zbliżoną do kołowej. Do instalacji anteny wymagany jest otwór w karoserii pojazdu o średnicy Φ 16,2 mm
Przy instalacji należy szczególnie starannie zapewnić kontakt galwaniczny między ekranem przewodu współosiowego zasilającego antenę a karoserią pojazdu. Antena (wyk. 1÷6) produkowana jest na dolną częstotliwość podzakresu podanego jako "pasmo pracy". Dostrojenie do częstotliwości pracy dokonuje się przez przycięcie od góry pręta antenowego na odpowiednią długość, po uprzednim zainstalowaniu anteny.
Antena w wykonaniu 7 nie wymaga strojenia.